söndag 19 oktober 2008

Upp som en sol

Idag hade vi definitivt tur med vädret. Solen sken över Karlslundsloppet och gjorde att man inte kände så mycket av den kyliga vinden. 
Det är en lurig bana som börjar med en dryg kilometer asfalt, sedan diagonalt över gräs på Rosta gärde och vidare igenom Hästhagen. Första tre kilometerna är lättsprungna och mest utför och det är lätt att missa de små kilometerskyltarna. Det gjorde jag. Första skylten jag såg var vid tre kilometer och då hade jag 12 00, vilket är på tok för snabbt för mig, särskilt med tanke på att det är efter tre kilometer som den mer kuperade delen av banan kommer med ett par sugande backar. Fick försöka bita ihop. 
På sista kilometern blev jag upphunnen av en jämnårig löpare från södra Närke och försökte hänga med honom, men han gjorde ett rutinerat ryck med 100 kvar - inget att göra åt. 
Placeringen blev blygsam, men tiden 44 01 är bättre än senast jag sprang loppet för två år sedan. Målsättningen är 42 30 och den når vi nästa år. 
Klubbkompisarna Emil och Johan A placerade sig bra i sina klasser och fick fina priser. De har framtiden för sig, medan H55plus har sin bakom sig.

Inga kommentarer: