lördag 18 oktober 2008

Olika sorters vila

Nu har jag lämnat tillbaka mitt barnbarn Julius till hans föräldrar. Han är nu drygt två år och har mycket mer hår än på bilderna på hans hemsida
Han har varit hos mig sedan igår eftermiddag. Hans föräldrar klagar ofta över att han vaknar så tidigt, ibland redan klockan fyra och oftast vid sextiden. Förra gången han sov över hos mig vaknade vi tjugo i tio! I morse blev det lite tidigare; åtta prick, men då hade han sovit sedan halv åtta kvällen innan. 
Dagens vila har varit vad jag kallar helvila, vilket innebär ingen löpning och ingen styrketräning. Den andra sortens vila är löpvila, som innebär styrketräning men ingen löpning.
Helvilan idag bestod av att jag försökte vila och lyssna på P1, medan Julius använde mig som terrängbana för sina lastbilar, eller tjatade om att han ville ha mat eller kakor. Ibland fick man växla om med att läsa ett par sagoböcker eller gå ut i köket för att se efter vad han skramlade med. Så förflöt dagen i helvilans tecken.
I morgon Karlslundsloppet med start 11 00.

Inga kommentarer: